Aan de vooravond van 2020 kijken we kort terug.

Op 31 december 2019 heeft het bestuur van onze collega Huurdersvereniging Oisterwijk moeten besluiten om de vereniging definitief op te heffen door een gebrek aan nieuwe bestuursleden. Het bestuur van de H.B.V.H. bedankt het bestuur van Huurdersvereniging Oisterwijk voor het jarenlange inzet voor de huurders in Oisterwijk én de regionale huurders van Woonstichting Leystromen.

Hoewel het uiteraard niet leuk is om een vereniging op te heffen is het verkrijgen van nieuwe actieve vrijwilligers steeds moeilijker, dat is ook aan de orde voor de H.B.V.H. of onze andere partner Uw Huurdersraad. Toch is het belangrijk dat de belangen van huurders goed vertegenwoordigd blijven binnen een corporatie als Woonstichting Leystromen. Daarom hebben we jaren geleden de handen in één geslagen om boven de drie huurdersorganisaties in het werkgebied van Woonstichting Leystromen als één adviesstem naar buiten te treden, via het zogenaamde Huurders Overleg Platform. Dit heeft tot op heden goede gefunctioneerd maar ook deze constructie is ten einde nu Huurdersvereniging Oisterwijk is gestopt.

De huidige bestuursleden van Uw Huurdersraad en H.B.V.H. zien ook dat het voor de verenigingen in de huidige structuur steeds moeilijker wordt om een goed werkende organisatie overeind te houden. Daarom is de laatste jaren achter de schermen gewerkt aan een nieuwe belangenorganisatie die opkomt voor alle huurders van Woonstichting Leystromen.

Dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan een nieuwe huurders organisatie is voor de leden van de H.B.V.H. niet nieuw. De voormalige voorzitter Charla Kwast heeft de intensieve samenwerking reeds aangekondigd én al enkele jaren heeft het huidige bestuur zich uitgesproken naar de leden om te willen komen tot één huurdersorganisatie die opkomt voor alle huurders van Woonstichting Leytromen maar daarbij wel de ‘color local’ waarborgd. Het bestuur van de H.B.V.H. én Uw Huurdersraad zijn ervan overtuigd dit te vinden in de binnenkort op te richten nieuwe organisatie.

De nieuwe organisatie krijgt de naam Stichting Huurders Leystromen en zal per 22 januari 2020 worden opgericht. Als huurder raden wij u aan om de website www.huurdersleystromen.nl regelmatig te bezoeken zodat u goed op de hoogte blijft van de ontwikkelingen.

In Q1 van 2020 zal het bestuur in een Bijzondere Leden Vergadering de toekomst plannen voorleggen aan de leden. Alle leden ontvangen t.z.t. een uitnodiging.

2020, van H.B.V.H. naar S.H.L